CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

MukaCATATAN

Saturday 9 August 2014

CERITA AKU DAN DIA.







Hii uolls. *lambai tangan ~ YA ALLAH, lama gilaa tak update blog. dah berzaman ghupenyeer . ni mesti 4 lapis habuk. *lap screen. hahaha. al-maklum laa, busy memanjang. nak2 2014 tu final yea utk diploma aku. So, busy kelam kabut ribut taufan dengan Final project, final exam, busy create memory ngn kwn2 as much as we can and blablabla..zzzzz


Dan, dengan ini secara rasminya saya kembali *jumping wink2 (tup2 nanti hilang pulak)HAHAHA. So, skrg tengah cuti nk tunggu sambung degree. nak keja takde org nk amik aku keja sbb alasan dia, eh tk sempat awk nk kutip pengalaman dah nk benti nnti. ok fine, tayah keja duk uma :3 so, nilah KEJA akuuuuu. hewhew

SATU. pasai apa tajuk kat atas tu mcm tajuk novel je? nak buat ulasan sinopsis novel ke? ehh takde keja haa. sinopsis penulis novel dah siap2 tulis kt blkg novel tu, so sape nk beli tu, dengan ringan tulang susuk , baca ler. HAHAHA

Cerita aku dan dia? hmm acano nk start ni? pada suatu hari.. blablabla -- kompem semuaa ZZzzz *yawning :p dah lama aku tak pikir pasal dia. tapi tetibe mlm ni teringat pulak sbb utama , tadi aku update memory laptop means buang apa yg tak patut dlm laptop, alang2 belek gambar2 lama baru kini dan selamanyaa.. haa sbb tulah -.-' lols

we have been known since 2011 as a normal friend. but we become more closer last year. why? sebab selalu keluar lepak sesama dgn beberapa yg lain, yg kami namakan FB4A :) geng ni ado 3 jate, 3 tino. ehh mcm ayam pulak -.-' yg 2 pairs tu dah comfirm maggi cintan cintun, so yg left aku dan dia. so, what should i do? boleh pikir sendri kan.. huhh

#kalau lepak, selalu mcm ni. lols



DUA. setiap kali keluar, dia selalu care pasal aku. *aku ni taleh org terlalu care sangat, mudah jatuh hati. hahaha. baik kan hati saya >.< plus aku suka lelaki pendiam. sbb aku nak treasure org tu. dia ni agak pendiam, tapi agak kelakar jgak kadang2 -.-' hahaa. dah puji. stop >.<

TIGA. aku cuba letakkan dia dlm situasi 'just friend'. but hati taleh paksa. and we already had 1,2,3,4,5 blabla conversation to clear up all of those misunderstanding. and of koss, dipihak dia, after the end of conversation, he assumed that 'aku dah faham'.. yes aku mmg dah faham tapi 'his action and words are too different' yg buatkan aku lagi confuse. so, I let it go~~ even aku tahu one day aku akan sakit. sigh. aku teruskan. aku ikut cara dia lagi.

EMPAT. ade skali tu, for me the biggest fight la, happened on 25 march. *tapi takde lah gusti2 macam WWE tuu HAHAHA. i think more than 1 week aku tak contact dia. he is stranger to me at that time. but dia yg buka langkah 1000 dulu, mendamaikan apa yg patut -.-' *waktu tu aku pikir, kalau kami terus mcm ni lagi bagus. bagus utk aku. tapi.. see? haihh attemption failed. after that, kami jadi semakin okay. apa aku mintak, tak penah dia say No. and the weirder things, dia buat apa yg dia tak penah buat kalau aku suruh dia ke apa dulu.. *dalam hati, dia ni dah kenapa? pelik semacam je.. nampak hantu ke? AHAHA. tapi at the same time, aku sukaa. hehehe. ehh, bukan senang nk dpt treat mcm tu dari dia :3 TAPI.... air yg tenang jangan disangka tiada buaya.. masakan pokok bergoyang kalau tiada angin.. ehhh? peribahasa apa tah aku rembat :|

LIMA. -sambungan TAPI..- 3 hari sebelum aku start final exam for final year, tetibe aku dpt 'pengakuan notakaki' yang panjang berjela mcm bas. whattt??? time tu, haihh dia igt aku ni apa? gerammm aku kaki jugak dia -.-' pengakuan dia bermula sebab aku meroyan kat twitter. sbnrnye aku meroyan sbb lain. tapiii tulah, sbb sudah tertulis mungkin. sebab aku meroyan? haa ni aku marah dia sbb aku dpt tahu dr makcik M, dia taknak join trip ktorg. haihh depan aku ckp ok. blkg aku lain pulak? apa2 just tell me directly. bukan susah pon -.-' tapi dia igt aku meroyan sebab tut..tut.. (tak dapat saya ceritakan disini. terlalu privasi. ecehh -..-) -- jadi takpe lah. aku terima je. tp toksah ckp la time tu aku betul2 mental breakdown.

hello ! apa hang tak pikiq ke aku nak exam kot lg 3 hari? kalau ye pon, bg la aku jwb exam dgn tenang dulu. haihhh lepas tu nak gocoh, jommm aarr :3 - 2 hari aku down. keja aku mkn tido nangis, makan lagi, nangis lagi, tido balik.. ehh tertido tuu sbb letih nangis -.-' hari ke3 tu, aku bangkit sbb makcik M dah bebel dah. aku tak study pape lagi. SAYANG makcik M ketad2 kemah keming :D -- lepastu apa yg ade dlm kpla otak aku ni cuma satu.. AVOID DARI JUMPA DIA. ehh kau igt sng ke?? nk avoid mcm mne pon, still jugak jumpa haa. *aku berlagak cool -- tapi aku tgk dia mcm tak bersalah langsung tu yg buat aku lagi gerammmm sakit hati apa semua.

KLIMAKS. mlm lepas dinner. our last conversation di mcD *sebut pelan2 sbb org tgh boikot mcd kangg. HAHAHA. aku hold dulu. dah lama aku hold. ditambah pulak dgn aksi dia time dinner tadi, yg pijak semut pon tak pengsan mati ! omgeee baiknya dia dgn minah tu. dulu ckp tak suka, skrg apa?? dah jatuh suka or saja buat aku sakit hati? bermonopod sakan. haihh aku terpaksa butakan mata. *tapi kalau dah jatuh suka, aku sentisa doakan korang bahagia, cepat2 kawin yeee ;)

McD ni, agak kecik tmbh pulak org ramai duk tgk bola semua. so takde tempat yg too private. tkpe redah je. start je conversation, apa lagi semua aku brust out sekali pakej air mata >.<  yg tu automatic. tapi takde lah meraung kan. aku pikir jgak image aku kang tak pasal2 hahaha. yg pelik, sepanjang 1 jam convs* kata makcik M,, aku boleh kira ngn jari je brp patah perkataan dia cakap. mana tak tension kan?? cuba ckp pompuan mana tak tensionn ? aku rasa takde kot dah nama pompuan. hahaha. time tu aku rasa nak maki2 je dia, tapi takkan la sampai mcm tu even i know he deserve for it kann?
 
# takdela sampai mcm ni. HAHAHA


Apa yg aku dpt dari our conv tadi, dia nak aku and dia jadi mcm aku n pakcik AY. whatt?? i cant. sbb kalau dari awal takpe. ni dah jd mcm ni. myb boleh tapi cara dia yg salah. kan dr awal dia ckp cmtu kan sng.. senang aku nk adapt lols. lepas tu, dia hntr aku balik. sbb makcik M ade hal negara yg dia nk settle. time dlm keta, ehh toksah ckp la betapaaa awkward moment kat situ. HAHAHA. last2 nak escape dari awkward moment, buat2 tido jwpn dia. HAHAA. *bijak tak saya? :p

Dah habis dah cita aku dan dia. kalau korang baca mesti mcm ' ehh? cita apa ni? cita keling ka? sbnrnyee aku yg mengalami ni lagi la keling. hohoho. takpe fhm2 sendiri lah. aku dah tekad, smpai je aku kat kampung nanti, aku nak zero pasal dia. pergiiiii shuhh shuhh -.-' haihh penat tauu pikir pasal dia, penat dari main badminton kot. lols

Tapi, Alhamdulillah. setelah membusy kan diri dgn aktiviti lain tambah pulak bulan pose, order cookies yg belambak, aku dpt slow2 tak pikir pasal dia. plus kat sini ada ctnoor yg buat aku sakit perut je gelak, what can I say, success ! even not overall. yelaa, bukan senang nak buang org yg penah ada dalam hidup kita nak2 dia selalu ada waktu kita susah.. semua tu bila igt buat aku rasa tak menyesal kenal dia. dia antara satu good memory aku. and also bad memory... *peace



ENDING. so, skrg aku dah slow2 'just forgive and forget' even.. bukan senang nak lupa semua tu kann? WE CAN IGNORE THE FEELING, BUT THE SCARS WILL ALWAYS EXIST IN OUR HEART. 1st step, semua gambar berkaitan dia dlm phone aku dah buang. hohoiii. syabas ! tapi tk semua la sbb kalau gmbr reramai mcm mne? kne crop eh? HAHAHA. 2nd. Banned semua lagu yg buat aku igt pasal dia .*banned kat sini means aku dh tk dgr la. tp kalau ttbe masuk keta, radio puta lagu tu. takkan aku nk terjun keta kot? gilooo >.<. 3rd. aku rasa aku kuat utk jadi kawan balik dgn dia. tapi entah bila kan? sbb mesti awkward sbb dah lama tk contct ttbe contact. mesti pihak dia pon mcm tu. hiks. 4th. andai kata, kita jadi mcm dulu balik, aku terima. but no hard feeling ok. *peringatan utk diri sendiri jugak





#notakaki - dia dah baca ke capsule tuu? *muka wondering











okay. dah tu je entry kali ni. semoga kita berjumpa lagi di lain hari dan waktu :) *yeayyy 27 septembe nii dah grad (takde kaitan). SALAM KOSONG KOSONG yall >.<



# I wish I can be like this. no hard feeling. yang tahu, main je. main. main. HAHAHA


withlove,
NABILA ZULKIFLY










0 comments:

Post a Comment