CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

MukaCATATAN

Friday 2 November 2012

PART 1 : KONVOI RAYA PALING SUPERB ! GEMPAK ! SEMUA BEST !!!

Hiii and salam semua.

untuk first entry after cik Bella buat comeback *auwww dah rasa macam retiss popular pulak buat comeback stage bagai. HAHAHA. -- Aku nak cerita sal konvoi raya tahun ni. konvoi ni berlaku selama dua hari berturut2 tanpa henti. . nampak tak disitu lama jugak laa cerita ini ambil masa untuk diadaptasikan balik dalam tulisan. hewhew

aku rasa ni laa first konvoi yang penah aku join seumur hidupku. poyo! konvoi yang bermula dari ayer keroh melaka --> Nilai --> Kuala Pilah --> Merlimau melaka . fuhhh taip pon dah penad, nikan pulak kami yang pergi kann? 

kami konvoi dalam 6 buah motorsikal dan  3 buah kereta. yang naik kereta of koss laa kami gadis-gadis ayu. yang merempit kami biarkan aje mamat-mamat sejati bawak yea. baru SEJATI ! hehehe -- dah name pon konvoi, perjalanan biasanya hanya 1 jam jadi almost 2 jam. tuu laa lumrahnye. tapi biar lambat asalkan selamat. biar lambat asalkan kami semua enjoyyyy ! hihihi

#sempat lagi berposing. -.-'

destinasi pertama di nilai = rumah Bro Azuan. waduhhh waduhh ! makanannya banyak betul, enak enak belaka. hihihi. rugi laa tak datang. :)  nasi ayam? mee sup? nasi berlauk style negori sembilan? keropok lekor? carrot cake? kuih raya? semua adaaa. yang paling melekat di hati aku ade satu kuih raya nih ! SEDAP BAKK HANG ! hampir satu balang aku tibai. org ckp aku tipu, then kawan aku lagi sorg makan. sampai tak nak tinggal balang tu gayanya. nak bawak balik kot ? :D HEWHEW


# takot orang lain makan, habis semua dia sapu ~_~


# ni laa semua member2 konvoi yang sporting! yang duduk pakai baju wrna hitam tengah buad peace tu, tuan rumah. *pjg lebar explanation aku

Destinasi seterusnya, rumah kedua di kuala pilah nun jauh disanun. haihh. mak aiii jalan ke kuala pilah sangat scary. gaung2 curam jea kt tepi. hmm. takot mak dibuatnya. sangat jauh. kedalam dalam lokasinya. penat drive kereta cari rumah. HAHAHA -- kami pegi rumah JOHN. mamat bersuara lunak. *puihhh

Makanan kt rumah dia boleh tahan sedapnya. daging kambing ada. tapi buat selera aku. aku tak makan kambing. taknak ! bekkk bekk ! tak nak okay :) nasib baik ada satay, nasi himpit. best2 ;) -- sepanjang konvoi, keja kami makan, makan, makan jea. sampai masa, cari toilet semua. HAHAHA



# penad makan. bergambar jelah keja kami. snap !

Destinasi terakhir untuk hari ni, agak jauh laa. dari kuala pilah terus bertolak balik ke merlimau melaka. penat toksah cakap laa. hanya mata bisa mengaku. sampai merlimau, dah maghrib. so, selesaikan dulu la solat maghrib dan isyak. lepas tu baru menghadap makanan. Lupa nak bagitahu, rumah last ni, rumah ANEPP. makanan boleh tahan banyak jugak. tapi kami semua kekenyangan. tak berapa nak excited la. special menu = daging rusa -.-'  hmmm. seronok la semua mamat2 rempit nii. 



# kami berempat nilah gadis yang menemani mamat2 rempit ni konvoi. *ayat taleh blahh

Kami sempat ziarah 3 buah rumah jea. selebihnya, sambung besok. jam dah hampir 11 malam. penat woo. balik ni teros tido. zzzzzz. byebye. kita jumpa kat konvoi part 2 yea. *winkwink

withlove,








0 comments:

Post a Comment