CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

MukaCATATAN

Friday 16 December 2011

Aduhaiii --' kena SAMAN !

16 Disember 2011

Tarikh kat atas nii memang malang betol laa --' kenapa sebab malang?? #sebab aku kena saman ngn M**B laa - kesalahan parking keta di tempat berkupon. goshh ! geramm betol aku ! ehh, siot jea =.=

Alkisahnye, selepas hantar kawan aku, cikFISYA ke Tuitti Fruity utk bertemu someone, aku bersama cikWANIEY pon teros laa ke kedai untuk membeli coklat. *nii laa keja kami time free. makan jea dlm otak neyh. HAHAHAHA


Then, kami pegi laa ke kedai yang selalu kami pegi ( lupa laa nama kedai tuu ape ;D ) . aku pon parking laa keta depan kedai tuu. mcm biasa laa. dalam 5min jea ak pegi kedai tuu. haaa, nak tahu kami beli apee? jeng... jeng... jeng... ;bb



# nii jea yg aku beli :|

#cikWANIEY pulak beli benda kt ats nii .

Selepas bayar, kami ke kereta. mase otw balik ternampak laa 2 org pegawai tuu sedang aktif menampal notis2 saman ke kereta di sekitar kawasan tuu. dalam hati aku, fuhh-- selamat tak kena. sbb kejap jea kot. *mase nii tak nampak lagii notis tu kt wiper keta
so, dengan slumber badak jea laa blik ke TTU. HAHAHA, mmg talehh blahh.

2 jam berlalu, then cikFISYA call suruh dtg amik dy. so, pegi laa aku amik dy kt tempat tadi. perjalanan ke sana melalui trafic light yg lame- 99saat. sampai depan Tuitti Fruity, sementara tunggu cikFISYA, aku borak2 ngn cikWANIEY. Zasss! ternampak laa satu kertas warna kuning terkepil kat wiper keta. apee lagi suruh cikWANIEY amik kann. bila tengok jea, ALAMAK ! NOTIS SAMAN ! ommgeee ! gilaa terkejut. *bila pulak aku buad salah nii -.-' 
Yg kelakar nye, sepanjang perjalanan pegi amik cikFISYA yang melalui trafic light tuu, ak lgsg tak sedar notis tu kt wiper. mesti org nampak ak kne saman ! aduhhh. malunyee --'

teliti pnye teliti, at last tahu jugak laa kesahihannye. tp SENTAP jugak ! sebab kami pegi kedai dlm 5min jea. tuu ponn nk saman. sial laa puihh --' tapii, amekawww ! melayang duit poket aku minggu nii spend untuk bayar saman ! Haishhh :|
#nii haa notis siot yg melayangkan duit aku -.-

Pada pandangan kasar aku, mmg takk patot laa. sebab parking kejap jea ponn. bese selalu jea buad mcm tuu. tak kne saman pulak. eeeee. geram nyee ! aig00 -- dek kerana silap parking keta, duit aku melayang begitu sahaja. tanpa belas kasihan. auuuu sedihh nye. nk nges laa mcm nii :'( uhukkkkk



So, pesanan penaja buad semua, hujung2 tahun nii pak sedara (polis) dan anak2 buah dorg memang AKTIF sangat. BERHATI-HATI laa tak kira di jalan raya ke, nk parking keta ke, nk bagi isyarat ke and etc. Belajarlah  dari pengalaman berharga saya yaa ! *berharga laa sangat >.< adoyaiiii
Okay, byebye . see you in next entry :) moooahhhhh

withlove,


0 comments:

Post a Comment